Voorgeschiedenis

Dolidi Ndano is een Indonesisch dialect van de Pamona stam en betekent "mooie plek aan het meer".Dolidi Ndano ligt aan de rand van het regenwoud en het Posomeer bij de plaats Tentena in Centraal Sulawesi. Op deze plek is een resort gebouwd en een kinderopvanghuis. Eef & Nel van Koningsveld zijn een project gestart om kansarme kinderen uit deze omgeving weer een kans te geven. Na ons eerste bezoek in 1993 is er een hechte vriendschap ontstaan met Herson Rare'a die destijds onze gids was. Daarna is Centraal Sulawesi vele malen bezocht en is er geconstateerd dat vele kinderen onder vaak barre omstandigheden moeten leven en geen mogelijkheid hebben op een betere toekomst.Na jaren van beraad wilden wij structureel iets aan dit probleem doen en iets blijvends opzetten om kinderen weer een kans te geven. Herson is nu getrouwd met Joice en ze hebben een zoon Nathan. Inmiddels is er tussen ons een hechte relatie ontstaan. Herson en Joice zijn eigenaar van het project en het kinderopvanghuis. De stichting waakt over het "reilen en zeilen". Stichting Dolidi Ndano is in Nederland op 16 december 2009 opgericht en geregistreerd onder nummer EOL-42658.Stichting Dolidi Ndano is in Indonesië op 28 september 2010 opgericht en geregistreerd onder nummer PENDIRIAN-230

Voorgeschiedenis project Dolidi Ndano

Nel Eef NathanHerson Joice